9 april

| Postat i: Allmänt
0
Hej alla läsare! Älskar verkligen dagar som dessa, när man vaknar upp fylld med idéer och motivation till livet och man undrar nästan vartifrån det kom? Ska jag vara ärlig är det inte ofta det händer så jag ska verkligen ta vara på denna dag. Tänkte börjat morgonen vid poolen men det var molningt (kanske lika bra det för annars hade jag spenderat hela dagen där), så istället satte jag mig på balkongen och åt min frukost i lugn och ro vilket var ett skönt sätt att inleda dagen på. Anyway så börjar tiden i Kenya närma sitt slut och jag ska ta tillvara på tiden så gott jag kan, jag har insett att det knappt är några skoldagar kvar så jag måste verkligen kämpa så att allt blir klart innan sommaren.. och andra sidan har varje dygn 24timmar och på den tiden hinner man med så mycket mer än vad man kan tro så ska försöka att inte bli stressad nu i slutet. Dock har jag vänt på dygnet så ska måste vända tillbaka det, så det inte blir lika tungt att gå upp på mornarna när lovet är slut. Idag behöver jag hinna med lite olika praktiska saker, bland annat att städa, plugga och planera sommaren lite. Ska försöka ta en sak i taget så det inte blir halvdant, vilket är lätt hänt. Hur som helst var jag ute med Tove och hennes syter igår, det var jättemysigt och kul! Vi åt på Mambo Italia som utan tvekan är min favoritrestaurang här i Nairobi, just för att den är så enkel men ändå har grym mat, service och stämning. Som musikälskare är det ett stort pluss att det spelas riktigt soft musik, igår när desserten kom in sattes "My Love" på (en gammal favorit jag aldrig får nog av) och hela upplevelsen blev så himla bra, deras glass och sorbet är nämligen guddomlig!! Efter middagen åkte vi till K1 och hängde med lite locals och jag fick dansa lite trots att kvällen var ung när jag behövde vara tillbaka på internatet... Så jag var nöjd med kvällen. Avslutningsvis vill jag sprida lite positiv energi till alla er som tycker livet är lite grått för tillfället: Snart är det sommar och allt löser sig, låt bara det ta sig sin tid! Tänk på hur fantasiskt livet är och var glad åt att du får uppleva det. Ta hand om er själva och era nära och kära, skicka lite extra glada emojis så länge hehe så hörs vi så småningom, varma kramar från Kenya.

 
 
 
 

 
 

 

Hittills till 9 april





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: