PÅSK

| Postat i: Allmänt
1
Hej på er! Glömt att nämna det men jag har påsklov precis som ni där hemma och for the first time befinner jag mig på internatet när det är lov, då undrar ni säkret varför? för att jag ska plugga. Tyvärr går studierna nu i slutet av terminen före resor och eftersom jag ligger efter i flertal ämnen och inte är godkänd i fysiken just nu så var jag tvungen att stanna på internatet.. Dessutom ville jag inte till Rwanda och Uganda så det blev bäst såhär. Helt ärligt så är det faktiskt väldigt skönt, det är lugnt och tyst och jag spenderar dagarna på mitt sätt. Det är några till här också så jag har lite sällskap ändå.
  Har inte åstadkommit så mycket pluggmässigt hittils men i torsdags drog vi i ett gäng till Mambo Italia och firade att de tvar lov, i fredags var vi några styken ute en sväng, i förrgår var vi hemma hos Marie och lagade tacos, efter det åkte vi tillbaka till internatet där några föräldrar som är här på besök hade fixat en liten påskäggsjakt och efter det målade vi lite ägg, åt vi kladdkaka och spelade sällskapsspel. Igår städa jag rummet och målade in mitt och Amandas namn i vår Afrika målning (hoppas Amanda blir nöjd haha) och efter det gjordes det våfflor i elevköket medan regnet öste ner och idag har jag spenderat heela dagen vid poolen, vilket varit så himlans skönt! Klagar inte det minsta på att vara här för äntligen kan jag ta det lugnt och bara vara, skulle dock inte ha något emot att vara i Sverige på landet och mysa med familjen - saknar er varenda dag.
  Åt nyss middag och gick sedan på en kort promenad för att jag inte rört mig längre än från rummet till poolen idag, vilket egentligen inte är ovanligt för det är helt sjukt vad lite man rör på sig här och tro mig man saknar det! Vardagsmotionen som man får hemma, tex. gå till skolan eller affären är något man tagit förgivit tidigare och inser inte förrän nu att man faktiskt tycker om det. Aja nu ska jag hoppa i myskläder och gå upp till Zebra och förhoppningsvis få lite plugg gjort. Kram på er!
 

 
 
 
 
Hittills till PÅSK


Anonym

Hej! Jag har precis blivit antagen till SSN nästa år men mina föräldrar är lite osäkra på om jag ska få åka. Detta pga. terrorattacken som var förra veckan. Hur säkert skulle du säga att det är att gå på SSN? Skulle du rekommendera någon annan att åka? Mina föräldrar är nämligen oroliga för att terrorattacken kanske drabbar mig... De är rädda för att jag kanske är i ett köpcentrum när en terrorattack sker. Hur tänker du som bor i Kenya nu?

Tack i förhand!:)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: